Yurt içinde ve yurt dışında deniz tatiline çıkacak olanlar; 10 farklı destinasyon için magger’ların önerilerini bir araya getirdik!

Türkiye’den Deniz Tatili Önerileri

deniz tatili – bozcaada

Bozcaada:

“Ada’nın en önemli ve en büyük plajı Ayazma. Hem tesisi var, hem acıktığınızda veya susadığınızda hizmet ve lezzetiyle 10 puan vereceğiniz Faik’in Yeri isimli restoranı var, hem de istediğiniz zaman otostop veya dolmuşla döneceğiniz merkezi bir konumu var. Şezlongları ve şemsiyeleri kiralamada saat sınırı yok, kalabalık olmasına rağmen herkes kendi halinde dolayısıyla huzursuz olabileceğiniz bir ortamı da yok. Eğer ben daha sakin bir plajda güneşlenmek ve denize girmek istiyorum derseniz,  o zaman istikamet Habbele Plajı, tam yol ileri! Ayazma’ya gelmeden yolun başında inip 200 metre yürüyerek Habbele’ye varıyorsunuz. Yalnız burada tesis yok, gün boyunca pek kalamayabilirsiniz ama yine de sakince güneşlenmek, kitap okumak ve denizde açılabilmek için ideal. Son olarak, Akvaryum da seçenekleriniz arasında olabilir, sadece belli saatlerde dolmuş kalkıyor, buralara kadar gelmişken burayı da görmeyi düşünebilirsiniz.” – Eda Geven

deniz tatili – cunda

Cunda-Ayvalık:

“6-7 saatlik bir yolculuk sonunda, dördüncü kez ziyaret ettiğim, demin de söylediğim gibi her bir ziyarette denize daha çok girelim diye zamanı hep suda geçirdiğim Cunda’dayım yine. Neden bilmem burası benim için çok özel. Ayak bastığım an, ferahlıyorum sanki. Üç sene önce kaldığım Ezer Butik Otel’de kalmaya karar veriyoruz. Hemen denizin kenarında olması, çarşıya yakın konumu, alt katında bulunan çok özel deniz ürünlerinin olduğu Teo’s Restaurant, bu seçimi yapmamızda etkili oluyor doğrusu. Nitekim pişman etmiyor bizi, özellikle pazar sabahı denizden gelen sesler eşliğinde taze ürünlerle kahvaltı etmek büyük keyif. Kahvaltıda az çeşit var; ancak hep söylediğim gibi az çeşit olsun öz olsun. Her şeyin taze ve lezzetli olması en önemlisi.” – Naz Kavas

deniz tatili – foca

Foça:

“Foça’nın bir diğer güzel özelliği ise yürürken kendinizi istediğiniz yerden denize atabilmeniz. Hem de deniz merkezde olmasına rağmen çok temiz, sırf denize girmek için arabaya binip bir sürü yol gitmenize gerek kalmıyor. Kimse sizden giriş ve şezlong için para istemiyor. İstediğiniz yerden denize girebiliyor, havlunuzu kuma ya da iskeleye serip güneşlenebiliyorsunuz. Beach Club da var birkaç tane (en bilineni Hanedan Beach) fakat benim önerim merkezde denize girmenizden yana olur.” – Sude Yedikardeş

deniz tatili – kabak

Kabak Koyu:

“Burada ıslak havlular var, beş dakika içinde kuruyan saçlar, şarja takılıp unutulan telefonlar, kumlu ayaklar, parmak arası terlikle yürünmemesi gereken yollar var. Her zaman soğuk biralar, kamplarda dinleyebileceğimiz alternatif müzikler var. Saat yok, bugün ayın kaçı diye bazen sorduk birbirimize telefonumuzun yanımızda olmadığı bile oldu. Ayın kaçından çok rengine baktık. Ayın doğuşunu, güneşin batışından çok sevdik. Güneş battığında yıldızları kayar mı diye bekledik, amacımıza ulaştığımız oldu. Muhakkak biri kayacaktı çünkü bin yıldızlı bir oteldeyiz; Kabak Koyu’nda…” – Gizem Yeşilalan

deniz tatili – kas

Kaş:

“Hidayet’in Koyu’nda bulunan Blanca Beach’e gittik ilk olarak. Belirtmeden geçmeyeyim, Kaş’ın içinde arabaya ihtiyacınız hiç yok. Minibüsle kısa sürede her yere ulaşabiliyorsunuz. Hidayet’in Koyu da merkeze yaklaşık beş dakika mesafede. Çukurbağ Yarımadası’ndaki bu koyda şık bir tesis kurulmuş. Denizi öyle berrak ki, suyun rengi bir harika! Biz oradayken dalmaya gelen bir grup vardı, gerçekten de dalmak ve denizin derinliklerini keşfetmek için çok uygun burası. Bununla birlikte tesiste bulunan kokteyl çeşitleri enfes. Harika bir sunum eşliğinde gelen kokteyller, Kaş’ın sıcağına birebir.” – Naz Kavas

Yurt Dışından Deniz Tatili Önerileri

deniz tatili – halkidiki

Halkidiki:

“Beş ilçeye bölünen Halkidiki’de (Aristotelis, Kassandra, Nea Propontida, Polygyros ve Sithonia) biz ilk olarak Kassandra’daki Polychrono bölgesine gitmeyi tercih ettik. Burası küçük bir köy gibi. Bana biraz Ayvalık’ı anımsattı. Buranın en turistik bölgelerinden bir tanesi ve oldukça kalabalıktı diyebilirim. Denizin rengi, insanların sıcaklığı, bir yandan evinizde gibi hissederken bir yandan da bu kadar uzaklarda olmak harika hissettirdi ama her şeyden önce kaldığımız otelin çok doğru bir seçim olduğunu söyleyebilirim. Sadece 4 odaya sahip olup, her bir odada ayrı konsepti ve titizliği bulabileceğiniz Flegra Beach Boutique Apartments’ı şiddetle tavsiye ederim.” – Naz Kavas

deniz tatili – mykonos

Mykonos:

“Turizmden hayat bulan her yer gibi Mykonos da yaz sezonunu en uzun haliyle yaşamak için elinden geleni yapıyor, hatta bunu başarıyor da! Mayıs yazı erken başlatıp, kalabalıklar gelmeden biraz da ekonomik tatil yapacağım, deniz soğuk ama güneş bana yeter diyenlerin, başını dinlemek isteyenlerin tercihi…Haziran ile birlikte hafif hafif kıpırdayan gece hayatı, Temmuz’da hızını alıyor, Ağustos’ta İtalyan istilası ile zirveye çıkıyor. Bu dönemlerin tamamında eğlenceyi, adanın “mood”unu en belirleyen faktör rüzgar…Taşıdığı kumla plajda güneşlenmenizi, akşam bulunduğunuz yere göre yemeğinizi ağız tadıyla yemenizi dahi engelleyebilecek kuvvete erişebilen bu rüzgar Temmuz- Ağustos döneminde şansa kalmışken Eylül’in ilk haftasıyla birlikte yazgıya dönüşüyor… O zaman rüzgara rağmen buradaysanız, akşamları yanınıza ince de olsa bir triko/hırka almak şart.” – Murat Uslu

deniz tatili – sakiz

Sakız Adası:

“Otelimiz limanın biraz güneyinde Karfas bölgesinde seçmeniz gezilecek yerlere yakınlık bakımından en uygun seçenek olduğunu söyleyebilirim. Biz ilk gün rotamızı güneye doğru çevirerek el yapımı seramikleriyle ünlü Armolia köyü ve onu takip eden yolda ilerleyerek adanın ünlü köylerinden Pyrgi ve Mestaköylerini gezdik. Buradan adanın güney ucundaki Emporios Koyu ve Komi Limanı‘ndaki plajlarda serinledikten sonra adanın ünlü mağarası Olympi Mağarası‘nı gördük. İkinci gün ise adanın Batı ve orta bölümlerini keşfederek, sırasıyla Anavatos  Avgonyma köyleri ile Elintas ve Lithi koylarını gezdik.” – Deniz Gormezano

deniz tatili – sardinya

Sardinya:

“Arbatax çok turistik olmayan küçük bir yerleşim birimi. Tortoli şehrinin içinde yer alıyor. Hotel Maria Vecchia, güleryüzlü personeli, iki katlı sevimli odaları ile güzel bir ilk intiba yaratıyor. Hem araba kullanmaktan yorulduğumuz hem de saatin artık öğlen 4 olması sebebi ile otele en yakın olan halk plajına gidiyoruz. Halk plajı deyince bizdekiler gibi kalabalık ana baba çoluk çocuk plaj düşünülmesin. Buradaki, sakin, herkesin kendi halinde olduğu sessiz bir plaj. Yere havlularımızı attıktan ve otelden aldığımız şemsiyeyi kumların içine gömdükten sonra kendimizi denize atıyoruz. Deniz pırıl pırıl ve nispeten sıcak. Asıl amacımız adanın doğusunda Cala Luna ismi verilen çok meşhur bir plajı görmek ancak yorgunluktan ve daha fazla araba süremeyeceğimizden burayı es geçiyoruz. Gideceklere tavsiyem doğu tarafına uğrarsanız Arbatax’a yarım saat uzaklıkta olan Cala Luna’yı görmeden geçmemeleri. Denizden sonra bir şeyler içmek için halk plajının hemen arkasında tatlı mavi bir kafe olan Bougaim Villea Caffetteria’ya gidip somonlu ufak bir sandöviçle akşam üstü keyfinin ardından otele geri dönüyoruz. Arbatax’ta aklımızda en çok kalan ve bizi etkileyen en önemli şey ise akşam yemeği seçimimiz oluyor.” – Selin Tavasi

deniz tatili – thassos

Thassos:

“Thassos adasında birçok plaj var. Bizim ziyaret ettiklerimizden biraz bahsedeceğim. Öncelikle Golden Beach’ten bahsetmemek olmaz. Burası Panagia’nın liman köyü. Skala Potamias köyü ile bağlantısı var. Burada birçok cafe, restoran ve hediyelik eşya bulabileceğiniz ufak dükkanlar mevcut. Özellikle akşam saatlerinde oldukça kalabalık, keyifli bir hal alıyor buralar. Gündüzse adının hakkını verdiğini görüyoruz Golden Beach’in. Altın rengi, incecik kumlar, berrak bir deniz ve demin de bahsettiğim denizin içinden dışarıya baktığınızda görebileceğiniz muhteşem dağ, yeşil manzara Golden Beach’in buranın en sevilen yerlerinden biri oluşunu anlaşılır kılıyor.” – Naz Kavas