Kuzey İspanya turumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz!

Yazının ilk bölümünü okumadıysanız, sizi buraya alalım.

Llanes

Santilliana del Mar’dan sonra 1 saat yol alıp Llanes’e varıyoruz. Llanes çok küçük bir kasaba, deniz nehir şeklini alarak kasabanın içerisine giriyor, bu da şehre güzel bir manzara katıyor. Gezecek çok yer olmasa da Llanes bölgesinin plajları çok ünlü. Akşam Retrogusto isimli et restoranında yemek yiyoruz. Ertesi gün ise asıl tatilin en muhteşem aklımdan hiç gitmeyen plajına gidiyoruz. Playa de Torimbio!

Torimbio Plajı

Eğer bu taraflara gidiyorsanız mutlaka ama mutlaka bu plaja uğrayın deriz.  Kocaman bir dağın eteğinden asla buradan aşağıya inemem düşüncesiyle başladığınız yolda, öyle bir manzara görüyorsunuz ki adımları hızlandırmaktan başka çareniz kalmıyor. Plajda yine tesis yok, tek bir ufak cafesi var. Şimdiden uyaralım çıplaklar daha çok ağırlıkta. Yürüdüğünüz yol, sıcağın altında döktüğünüz ter bu plajın yer aldığı alanı görmek için değer.

Playa de Torimbia’da 3 saat vakit geçirip, bu sefer yeni bir plaja Gulpiyuri’ye gidiyoruz. Gulpiyuri yeni rotamız olan Ribadesella balıkçı kasabası yolu üzerinde. Burası turistler tarafından tercih edilen ve İnternette İspanya’nın en iyi plajları arasında yer alan bir plaj. Ancak gittiğimizde buranın muhteşem denizi veya geniş kumsalıyla değil, iki kaya parçası arasında sıkışık kalmış küçük su birikintisinden ortaya çıkan enteresan görüntüsüyle ünlendiğini görüyoruz. Burada da yarım saat vakit geçirip yine 10 dakika yakında yer alan La Cueva plajına gidiyoruz. Buranın denizi biraz yosunlu.

Ribadesella Kuzey İspanya Road Trip

Ribadesella

Varış noktamız Ribadesella, burası Llanes’ten çok farkı olmayan yine çok ama çok küçük bir kasaba. Otelimiz hemen kasabanın girişinde yer alan Hotel el Jardin de Eugenia ortalama fiyatı, şık döşenmiş odalarıyla mutlaka tavsiye edeceğim bir otel. Akşam La Parilla diye otele çok yakın yine şehrin girişinde bir balık restoranında yemek yiyoruz, burada hayatımda ilk defa Berlam balığı deniyorum.  Okyanusta yetişen bu balık, hem inanılmaz taze hem de çok lezzetli.

Mirador Del Fito

Lastres Kuzey İspanya Plajları

La Griega

Ribadesella’dan çıktığımız gün hava çok güneşli olmadığı için arabaya atlayıp gezinmeye başlıyoruz. Yakınlardaki Lastres kasabasına gitmeden önce Mirador del Fito denilen tüm Cantabria bölgesini yukarıdan görebileceğiniz, sol tarafınızda inanılmaz bir sahil sağ tarafınızda da ormanı birleştiren bir manzara bölgesine çıkıyoruz. Burada resim çektikten sonra, Lastres’e gidip Escanu Restoran’da yine berlam balığı yiyoruz. Kasabalar hep balıkçılıkla geçimini sağladığı için deniz ürünleri gerçekten çok ama çok başarılı. Hava 4 gibi açınca yine en yakın plajı arayıp Colunga şehrinde La Griega plajına gidiyoruz, burası da yine kum, tesis yok ve muhteşem doğa.

Gijon

Ribadesella’dan çıktığımızda rotamızda yine büyük bir şehir var. Gijon, Kuzey İspanya’nın en büyük şehirlerinden biri. Yine şehrin merkezinde yer alan büyük bir plajı var. Akşam vardığımız bu şehirde önce Gepetto isimli muhteşem bir İtalyan restoranında yemek yiyoruz. Daha sonra şansımıza Plaza Mayor’da yer alan açık hava konserine katılıyoruz. Yine buralarda yer alan barların birine girip vakit geçiriyoruz.

Cudillero Kuzey İspanya Gezisi

Cudillero

Dönüşten önceki son rota Cudillero. Cudillero, Gijon arası 1 saatlik bir yol. Yol üzerinde önce Salinas isimli bir plaja gidiyoruz. Salinas, uzun bir sahil ve çok rüzgar alıyor. Bu sebeple 4 gibi çıkıp diye çok daha küçük, az rüzgar alan bir plajda günü tamamlıyoruz. Cudillero rengarenk evlerin sanki bir merdivene dizildiği deniz kıyısında sakin bir kasaba. Otelimiz La Casona de Pio çok başarılı. Otelimizin hemen yanında yemek yediğimiz Casa Mari restoranda “Amerikan usülü levrek” dedikleri bir balık yiyoruz. Balık hafif kırmızı, çok yağlı ama çok lezzetli.

Verdicio

Ertesi gün Cudillerodan çıkıyoruz, 5 saat yol ile Madrid’e varıyoruz. Madrid’de çok gezme fırsatımız olmuyor ama akşam yemeği için Casa Mi Vente’yi önerebiliriz. Yine berlam balığı ve buraya özel mangolu tatlısı denemeye değer.

Kuzey İspanya genel olarak yemekleri, yeşilliği, denizi, ılık havası, sakin plajları ile henüz yabancı turistlerin keşfetmediği bir cennet.  Bu sahil şeridinde binlerce irili ufaklı plaj ve sayısız görülecek şirin kasabalar bulabilir, çok lezzetli deniz ürünleri yiyebilir, doğanın keyfine varabilirsiniz. Eğer roadtrip kafasındaki tatilleri seviyorsanız bir sonraki rota olarak kesin burayı öneririm.

SİZ NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ? YORUM YAZIN

1. Cok sevdim bu seyahati.. Daha cok Barcelona & Costa Brava planlardim hep ama simdi baska fikirlerde olustu sayenizde.. Tesekkurler !

MAGGER NEWSLETTER'A ÜYE OLUN

x

Newsletter'a üye olmadınız mı?