“Ah kimselerin vakti yok, durup ince şeyleri anlamaya” – Gülten Akın. Kendimi bildim bileli Ege’de tatil yapan biri olarak, Aydın’ın merkezine ilk defa bu yaz gittim. Aşağıdaki yazı, “yediğin içtiğin sana kalsın, gördüklerini anlat” kalıbının tam tersi olarak damak zevki detayında olacak.

Sürekli planlar yapıp habire çıkan engellerden gerçekleştiremediğim ziyareti bu yaz başardım ve iki yıldır Aydın’ın merkezinde yaşayan arkadaşlarımı görmeye gittim. Gezmeye ve keşfetmeye meraklı arkadaşlarım Aydın’da kaldıkları iki sene boyunca civarda birçok yer gezmiş, arabanın gidebileceği en ücra yerlere kadar gitmiş, memleketin cennet köşelerini bulmuşlar. Kısacık tatilimde, beni de bu keşfettikleri yerlerden bazılarına götürdüler. Dilerim Aydın tarafına yolu düşen, keşfetmeyi seven gezginlere gidebilecekleri güzel yerler önermiş olurum.

Aydın Yeme-İçme Rehberimize Başlıyoruz!

Kuşadası Kirazlı Köyü

aydın – belen çoban sofrası

Güncelleme: Belen Çoban Sofrası malesef kapanmıştır.

Adını içindeki kiraz bahçelerinden alan bu köy, Kuşadası merkeze 12 km, Aydın merkeze ise 52 km uzaklıkta. Ününü, Türkiye’nin ilk ekolojik köyü ünvanına ve ilk ekolojik köy pazarına sahip olmasına borçlu olan bu bereketli köyde, kahvaltı mekanları da bir hayli meşhur.

Arkadaşlarım beni sık sık gittikleri köyün en beğendikleri kahvaltı yeri olan Belen Çoban Sofrası‘na götürdüler. Yaz sıcağında serin esen havasıyla insanı karşılayan bu aile işletmesinde yer sedirlerine oturup, serpme kahvaltınızı dağ ve deniz manzaralarına karşı yapabiliyorsunuz.

Aylar sonra görüştüğüm arkadaşlarım havaalanından doğruca buraya getirdiler beni. Hem mükemmel bir kahvaltı yaptık, hem de kahvaltı sonrası ayaklarımızı uzatıp demlik demlik çay içerek saatler süren sohbetimizle arayı kapattık. İnsanı dinlendiren ve huzur veren bu yerde, kendinizi el yapımı sıcacık ekmekler ve taze yapılmış gözlemeden mahrum bırakmayın. Bir uyarı: Haftasonları saat 10.00’dan sonra yer bulmak pek mümkün olmuyormuş burada.

Leman Kültür

Aydın’ın merkezi çok şirin. Modern ama küçük bir kent. Gençlere hitap eden pek fazla mekan yoktur gibi geliyor insana. O nedenledir ki Leman Kültür‘ü görünce bir hayli şaşırdım. Henüz bu senenin Mayıs sonunda açılan mekanın iç dekorasyonu çok iyi, fakat dışarısı çok çok iyi.

aydın – leman kültür

İlki 1994 yılında İstanbul’da açılan ve alternatif kültür zemini oluşturmak mottosuyla yola çıkmış olan Leman Kültür, 2008′den beri şubeler açıyor ve bunlardan on altıncısı Aydın’da. Nevzat Biçer Parkı içinde bulunan, yaklaşık 1900 metrekare alana kurulu, etrafında kocaman bir havuzu olan mekan; havuz etrafına konulmuş bir dolu masası ile dış mekanda da hizmet veriyor. Sıcak Ege günleri için serin havuz başında oturmak büyük keyif.

İç mekanda ise rengarenk, klasik Leman Kültür dekorasyonu var ve yüksek tavan mekanı bir hayli ferahlatmış. Aynı anda 700-800 kişiye hizmet verme kapasitesindeki mekanda söyleşiler ve gösteriler de yapılıyor. Gittiğimizde ben sadece “Sıcak çikolatanın soğuk hali”ni içtim ama yemekleri konusunda olumlu bilgiler aldım. Soğuk çikolatanın adından da anlaşılacağı üzere muzip isimleri olan yiyecek ve içeceklerle dolu bu mekan, bence Aydın’ın gidilesi yerlerinden biri.

lmk.com.tr/

Ortaklar’da Çöp Şiş

İlk günkü güzel yerlerden sonra, ikinci gün meşhur bir yere daha gittim. İzmir-Aydın yolu üzerinde Ortaklar’dan geçerken sağlı sollu çöp şiş yapan yerler var. Bunlardan en büyüğü ve en meşhuru olan Kalyon‘a götürdü arkadaşlarım beni.

Öncelikle restorana girmeden vermeniz gereken savaştan bahsetmeliyim. Sıra sıra çöp şişçilerin hepsinin önünde birer eleman var ve  ”bize gelin” diye bağırıyorlar. Fakat sadece bağırsalar iyi. Arabanın önüne atlıyorlar ve zorla pencerenize yapışıyorlar. Biz Kalyon’a varana kadar bir hayli kişi ezme tehlikesi geçirdi. Stresli varıştan sonra, arabayı park ettik ve biz çıkar çıkmaz arabayı yıkamaya başladılar sabunlu sularla. Yol üzeri mekanı olduğu için bu hizmet bahşiş karşılığı standart uygulama.

Masamıza geçtik. Hemen temiz bir kağıt serildi, siparişler alındı. Önden taze pişmiş, şişkin lavaş-peynir-yağ ve çok beklemeden de çöp şişler, yanında bir sürahi el yapımı ayran, közde soğan-domates ve salatayla birlikte geldi. Tüm yiyecek ve içecekler gerçekten çok lezzetliydi. Zaten bir porsiyon yetmedi devamını da söyledik. Ve yediğimiz miktara göre fiyatlar da makul geldi. Yemeğimiz bitti, hesabı ödedik gidelim dediğimizde garson elinde bir poşetle geldi. Poşetin içinde ikram yolluklar var: Su ve soda! Gerçekten keyif alınan bir yemek ve sonra yolculuğa devam. Yolda içeceğiniz sodanız da cabası! Mutlaka yolunuzu düşürün ve uğrayın.