Tüm zamanların iki bilinmeyenli denklemi kabul edilen ilişkiler, bu kez bir müzikalde masaya yatırılıyor. “Seni Seviyorum, Mükemmelsin, Şimdi Değiş”, ilişkilerin tarihini anlatıyor ve her aşamasında yaşanan sorunların evrenselliğinin altını çiziyor.

SSMŞD_toplu

Seni Seviyorum, Mükemmelsin, Şimdi Değiş, Off-Broadway’de hit olmuş, kahkahası bol bir müzikal. Aynı zamanda en uzun süre oynanan Off-Broadway müzikal olma rekorunu da elinde tutuyor.  Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nin prodüktörlüğünü yaptığı ve Talimhane Tiyatrosu‘nun sahnelediği bu müzikal, geçen sezondan bu yana bize ilişkilerin giriş, gelişme ve sonucunu bildiğimiz kalıplardan uzak bir kurguyla anlatıyor. 2014 Sadri Alışık Tiyatro ve Sinema Oyuncu Ödülleri’nde Seçici Kurul ve Müzikal ya da Komedi Özel Ödülü’ne layık görülen oyun, bu sezon da yine güldürmeye ve kapalı gişe oynamaya aday.

retouch-5

İlişkiler sorunu bize Adem ile Havva’dan kalan bir miras. Oyunumuzun çıkış noktasını işte bu miras oluşturuyor. Perde açılıyor, üç kadın ve üç erkek oyuncunun sahnede “ne oldu da erkekle kadın bir araya geldi ve ilişki yaşamaya başladı?” diye soruyor. Cevabı uygulamalı olarak göstermeye karar veriyorlar. Bunun için de birbirini takip eden skeçler sahnede yerini alıyor. Her skeçte oyuncular, çeşitli kombinasyonlarla, ilişkinin farklı hallerini aşama aşama gösteriyor. Hızlandırılmış bir ilişki dersiyle başlıyoruz, sonra ilişkinin gidişatını belirleyen ilk randevuya geliyor sıra. İzlerken bir kez daha emin oluyoruz: Kadınlar Venüs’ten, erkekler Mars’tan! İlişkinin diğer bileşenlerini oluşturan aileler, arkadaşlar, dizili-maçlı ev halleri, sabırsızlıkla beklenen telefonlar derken hep arzulanan sona ulaşıyoruz. Evliliğin önce götürdüklerine odaklanıyor, sahnedeki çifte mutluluklar dileyerek ilk perdeyi kapatıyoruz.

SSMŞD_düğünsahnesi

İkinci perdede konumuz her evlilik sonrası yaşananlar: agucuklu bebekli dönem,  sürekli ağlayan ve bağıran çocuklu dönem, anne ve baba olarak karmaşık kimlikli dönem, boşanmış depresyonlu dönem ve son olarak da yaşlılık sebebiyle bol cenazeli dönem. Her skeç güldürmenin ötesinde bize yaşadığımız durumları, karşılaştığımız arıza tipleri ve kahramanı olduğumuz ilişkileri hatırlatıyor. Genel mesaj ise müzikalin isminde saklı. Hemen hemen her skeçte kendimden bir şey buldum, bazılarında ise resmen dejavu yaşadım. En unutamadığım bölümler ise dizi sahnesiyle nikah şahidinin monoloğuydu. Kahkahalarımın arasında “aaa, aynı ben!” diye mırıldanıp durdum.

retouch-36

Müzikali bu kadar sevmemizin nedeni, diyalogların ve üstüne de şarkıların müthiş bir çeviri ve çok doğru bir uyarlamayla aktarılmasıydı. Espriler, hal ve hareketler, hem evrensel hem de  sadece bize özgü olmuş. Çeviri konusuna fazlaca takık biri olarak önyargılarla izlemeye başlamıştım. Amerikan esprileriyle dolu, çeviri kokan bir oyun olacak diyordum ama daha ilk skeçte önyargılarımdan eser kalmadı. Öncelikle oyunu Türkçeye çeviren Hale Kaya Tuncer’i ve Türkçe şarkı sözlerini yazan Zeynep Talu’yu  alkışladım. Oyunun yönetmenleri Lerzan Pamir ve Mehmet Ergen de evrensel bir müzikali yerel  bir oyun özelliği katarak yönetmiş ve izleyiciyle buluşturmuş. Oyunda olumsuz gördüğüm tek bölüm ilk perdedeki hareketin ve hızın ikinci perdede azalması ve oyunun enerjisinin biraz düşmesi oldu.

retouch-48

Oyunculara gelince harika üç işi birden çıkarmışlar. Adem Yılmaz, Anıl Altunöz, Begüm Günceler, Defne Koldaş, Ezgi Erol, Mert Aydın, 1. oyunculuklarını, 2. danslarını, 3. seslerini konuşturmuş. Beni en çok etkileyen özellikleri ise sahnedeki seri halleriydi. Bir skeçle öbürü arasında geçen birkaç saniyelik sürede bambaşka karakterlere ve farklı kostümlere büyük bir hızla bürünmeleriydi. Bundan sonrasında da sahne alacakları başka müzikallerinin veya oyunlarının takipçisi olacağım. Sahnedeki en büyük destekçileri Zeynep Er (piyano), Murat Anıl Erginol ile Emin İnal’ın (keman) da emeğini unutmamak gerek.

Oyunu sadece şarkıları değil dekoruyla da hatırlayacağım. Her skeç için hareketli bir platform sahneye taşınıyor ve diyaloglar bu sahne üstünde gerçekleşiyor. Jemima Robinson bu küçük platformları o kadar güzel tasarlamış ki, hiçbir detayı atlamadan diyaloğu bir bütün olarak bize sunmuş. Koreografinin Selçuk Borak‘a ait olması da dansların ne derece başarılı olduğunun kanıtı.

retouch-10

Seni Seviyorum, Mükemmelsin, Şimdi Değiş, bu sezon yine Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde sahnelenmeye başladı, yıl sonuna kadar da devam ediyor. Henüz sezona bir açılış yapmadıysanız bundan daha güzel bir fırsat olmaz! İlişkilerin, ister Antartika, ister Afrika’da olsun, dünyanın her yerinde aynı şekilde yaşandığına ve yaşatıldığına gelin, bu kez de bir müzikal formatıyla emin olun. İzlerken kahkahalarla ağlayacaksınız. En büyük yan etkisi de belirli aralıklarla hatırlayıp gülme krizine girmeniz olacak. Buna göre kendinizi hazırlayın ve biletinizi hemen alın.

Şimdiden iyi eğlenceler!

Fotoğraflar: Zorlu PSM

SİZ NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ? YORUM YAZIN

MAGGER NEWSLETTER'A ÜYE OLUN

x

Newsletter'a üye olmadınız mı?