Sizi bugün tahmin ettiğinizden daha uzaklara götüreceğim. Hatta biraz da yükseğe tırmanacağız hep birlikte. Hazırsanız İzmir’in 80 kilometre uzaklığında yer alan Tire’nin yemyeşil, huzur yolu Kaplan Köyü’ne doğru yolculuğumuza çıkalım…

Konum

GastroTire: Kaplan Köyü'nde Ruhumuzu Doyuran Restoran
GastroTire: Kaplan Köyü’nde Ruhumuzu Doyuran Restoran

Aslında amacımız Urla’ya varmak. Ama Kaplan Köyü’ndeki GastroTire için rotamızı değiştiriyoruz. Tire’nin içerisinden geçip, sırtını dayadığı Güme Dağı’na çıkıyoruz. Yükseldikçe manzara inanılmaz güzelleşiyor, yukarıda ve yeşilin ortasında olmanın huzurunu yaşamaya başlıyoruz. Tire merkezden 15 dakika sonra ise Kaplan Köyü’ne ve ardından uğruna 70 dakika fazla yol yaptığımız GastroTire’ye karnımız aç, yemek tutkumuz pek bir şekilde varıyoruz.

GastroTire, Tire’nin ünlü restoranlarından biri olan Kaplan Dağ Restoran’ın sahibi Lütfü Çakır’ın oğulları Serkan ve kardeşi Deniz tarafından 2017’de bir “mutfak atölyesi” hayaliyle kurulmuş. Profesyonel veya amatör yeme-içmeyi sevenlere, Tire’yi ve bölgenin malzemelerini daha iyi anlatmayı amaçlayan bu yemek okulu büyük bir heyecanla açılmış. Bu konsept umdukları kadar rağbet görmeyince bir arkadaşlarının önerisiyle GastroTire’yi restorana çevirmeye karar vermişler.

İşte, yeşilin yüzlerce tonunun arasında, ‘köy gave’sinin az ilerisinde 4-5 masalı bu restoranla bizim yollarımız geçtiğimiz hafta kesişti…

GastroTire: Ruhun Doysun!

GastroTire harika bir yer. Tam bana göre. Huzur dolu, sessiz, yavaş… Hepsine ek olarak insana “keşke ben de şef olsam” dedirten çok güzel bir mutfağı var.

Etrafı inceleyip yerimize oturduktan az sonra Deniz şef bizi mutfağa çağırıyor ve abisi Serkan şef ile bize felsefelerini, hikayelerini anlatıyorlar. 30 dakika boyunca gastronomi, Türkiye’nin yerel lezzetleri hakkında konuşuyoruz. Böyle bir ortam, böyle bir sohbet. Mest olmuş bir şekilde bol bol fotoğraf çekiyorum. O anda karar veriyorum ki; doğru yerdeyiz. Burası doymak için değil, zevk için yemek yiyen, bir tabak için dağlara çıkmayı göze alanların adresi.

Gelelim yemeklere…

GastroTire: Ruhun Doysun!

Deniz şef’in tavsiyesiyle bölgenin şaraplarından Sevilen Premium Chardonnay’de karar kılıyoruz. “Amouse bouche”larımız geliyor; pancar dilimleri içerisine Tire’nin ünlü çamur peyniri… Lor peynirini süt ile yoğurarak yapıldığını öğrendiğim çamur peynirini ilk defa tadıyoruz. Bu peynirin tadı lora benziyor, ama daha lezzetlisi, kesinlikle daha çekicisi. Tam sıcak bir ekmeğe sürmelik, kahvaltıda üzerine bal dökmelik…

Şefin ikramını yedikten sonra sabırsızlıkla beklediğimiz yemekler bir bir gelmeye başlıyor. Her şey sürpriz. Ne yiyeceğimizi, nelerle karşılaşacağımızı bilmiyoruz. Pancar-çamur peyniri ikilisi bizi o kadar mutlu etti ki; heyecanımız büyük. Önce ortaya Canbazlı Köyü’nden çıtır salatalıklar geliyor. Hayatımda yediğim en lezzetli salatalık olabilir. Üzerini de biraz tuzlamışlar, şık bir sunumla bir salatalığı gerçek bir deneyime dönüştürmüşler. Ardından enfes bir cevizli kabak kavurması, patlıcan salatası, karadut pekmezli pancar salatası ile masamız donatılıyor. Parmaklarını yalamalık.

Sonrasında patlıcan balığı olarak da bilinen patlıcan lalengi yiyoruz, yanında karpuz üzerine çamur peyniri ile servis ediliyor. Müthiş bir kombinasyon. Patlıcan balığı aslında bir tür börek; Tire mutfağında sebzeden öte, tarlalarda, bağlarda çalışanlara enerji vermesi için hamur işi çeşidi olarak yer alıyor. Yanında karpuz olmasının nedeni çalışanların su ihtiyacının karşılamak; çamur peyniri ise protein almalarını sağlamak.

Çekinerek söylüyorum; ben önceden hiç keşkek yememiştim. Ailemizde hiç yapılmadı, hatta konusu bile geçmedi diyebilirim. Ne güzel bir şeymiş keşkek!

GastroTire: Kaplan Köyü'nde Ruhumuzu Doyuran Restoran
GastroTire: Kaplan Köyü’nde Ruhumuzu Doyuran Restoran

Çıtır kabak ile sonlandırdığımız yemeğimiz yüzümüzü güldürüyor. Bol oksijen, gerçek iki şefin elinden nefis yemekler, yeşil manzara, adeta ağızda eriyen ilk keşkek deneyimi, Tire’nin yerel lezzetleri, taptaze sebzeler… Yalnızca karnımız değil, zihnimiz, ruhumuz da doymuş bir şekilde, tekrar gelmek üzere GastroTire’den ayrılıyoruz. Bir sonraki gelişimiz Türkiye’nin en büyük pazarlarından Tire Pazarı’nı yaşamak için Salı günü olacak. Salı günü pazardan alınmış malzemelerle GastroTire’de yemek yemenin vereceği keyfi hayal bile edemiyorum. Ve o günü iple çekiyorum…