Puglia seyahatimizi planlarken, Puglia bölgesinin batısında kalan bölge Basilicata’nın bir şehri olan Matera’yı rotamıza eklesem mi diye çok düşündüm ve sonunda eklemeye karar verdim. İstanbul’dan Bari’ye uçacak, arabamızı kiraladıktan sonra Matera’ya geçecek, bir gece orada kalacaktık. Yazıma başlamadan önce şunu söylemeliyim; Matera’ya iyi ki ve iyi ki gittik. İyi ki 1993’te Unesco’nun dünya mirası listesine giren bu büyülü şehri görme şansımız oldu…

Konum

İtalya Matera

Matera Gezi Rehberi

Matera, Bari’ye yaklaşık 70 km uzaklıkta yer alan, tarihiyle insanı direk büyüleyen antik bir manastır şehri. Arabamızla Matera’ya yaklaşırken ilk başta şehrin dokusuna ait bir manzara görmemiz moralimizi bozdu; sonrasında şehrin içine girdik ve tüm düşüncelerimiz bir anda değişti. Dünyanın en güzel yerlerinden birine varmıştık!

Matera İtalya

Matera, 9000 senelik taş evlerin olduğu, inanılmaz büyülü bir şehir. Kapadokya’ya çok benziyor. Kayaların içerisine oyulmuş evler, Kapadokya’daki gibi yumuşak kaya kitlelerinin burada da yer aldığını gösteriyor. Matera’da da derin vadiler yer alıyor. Kapadokya’dan tek farklı, Peri bacalarının olmaması. Matera halkı da geçimini tarım ve özellikle turizmden kazanıyor; eskiden oyulmuş evlerinde yaşayan halkın evleri şuan müze haline getirilmiş. Magnet, seramik biblolar satan küçük dükkanların içerisinde bile geçmiş zamanlara ait eşyalar bulunuyor.

Mel Gibson’ın The Passion filminin Matera’da çekilmesi, bu antik şehri daha çok popülerleştirmiş. 1993 yılında Unesco Dünya Mirası listesine giren Matera’da yaklaşık 60.000 kişi yaşıyor. Şehrin en turistik bölgesinde, birbirinden güzel oteller, muhteşem kiliseler, butikler, restoranlar bulunuyor. Matera’nın ara sokaklarında gezerken gördüklerinize inanamıyor, bu özel manzaraya hiç doyamıyorsunuz.

Matera’da Nerede Kaldık?

Basiliani Hotel-

Otelimiz Basiliani Hotel’e biz tek kelimeyle bayıldık. Mağara şeklindeki binayı, dokusunu hiç bozmadan iç kısmını bembeyaza boyamışlar, odaları modern bir stille döşemişler. Tuna’yla kaldığımız odaya girdiğimiz zaman, yüzümüzde oluşan mutluluğu anlatamam. Gece, en az 5 metre tavanlı, 30m2’den daha büyük bir mağarada konaklayacaktık. Otel odası o kadar değişikti ki, bir süre odayı bırakıp dışarı çıkamadık. Matera’ya giderseniz, bu oteli rahatça tercih edebilirsiniz. Merkeze olan yakınlığı, müthiş odaları ile otel bizden tam puan aldı.

Matera’da Nerede Yedik?

orecchiette

Tripadvisor’dan uzun araştırmalar sonucu bulduğumuz Ristorante Soul Kitchen, Matera’nın dokusunu koruyan evlerinden bir tanesinin içerisinde yer alıyor. Mekan 2 katlı, bir de çok sempatik bir asma kat bulunuyor. Soul Kitchen’da özellikle Puglia bölgesinin geleneksel bir yemeği olan orecchiette denedik; sonrasında leziz bir et yedik. Orecchiette’yi bilmeyenler için hızlıca anlatayım, İtalyan kadınların evlerinde sohbet ederken elleriyle hazırladıkları, kulak şekline benzeyen bir makarna türü. Genelde ançüez ile hazırlanan orecchiette tüm tatilim boyunca en çok yediğim yemek oldu. Tabii bir de Burrata – ona sonraki yazılarda değineceğim. 🙂

Matera’da içtiğimiz kırmızı üzüm Primitivo, Güney İtalya’nın en popüler şarabı. Yoğun ve lezzetli bir üzüm olan Primitivo’dan yapılan şarapları seyahatinizde kesinlikle denemelisiniz. Matera’da, tarihi dokusundan ve insana yoğun duygular yaşatan bir atmosfere sahip olmasından dolayıdır diye düşünüyorum, hep kırmızı şarap içesimiz geldi.

Matera

Soul Kitchen’dan çıktığımız zaman, akşam karanlığında kiliseleri, oyulmuş evleri ve kalıntıları görünce ışıklandırılmış bir şekilde görünce Matera’ya daha da hayran kaldık. Buraya gittiğiniz zaman, mutlaka bir gece konaklayın. Matera, gündüz de çok etkileyici ancak gece ciddi anlamda çok başka seviyede bir güzelliğe ulaşıyor.

Biz bir Cuma gecesi ordaydık; sokakta gezinirken bir cafenin önünde canlı müzik olduğunu gördük, birer bira alıp canlı müziği dinleyemeye başladık. O anda etrafıma baktım ve Matera’nın halkına gerçekten aşık oldum. Yaşlısı genci, her yaştan insan canlı müzik çalan grubunun önünde, ellerinde içkilerle dans ediyorlardı. Grup “Only You”yu çalarken, tüm çiftler sokağın ortasında slow dans etmeye başladı. İnanılmaz bir sahneydi! Seyahatinizde Matera gezinizi bir Cuma akşamına getirmeyi unutmayın, böylece tüm gece sokaklarda takılan tatlı halkla da karşılaşabilecek, pozitif enerjilerini hissedebileceksiniz.

Processed with VSCO with c1 preset

Biz Matera’dan sonra sırasıyla Ostuni, Alberobello, Locorotondo, Cisternino ve Lucca’yı gezdik. Onları da bir sonraki yazımda anlatacağım. Siz siz olun Matera’yı en yakın zamanda rotanıza ekleyin!