Seyahat etmeyi çok seviyorum hatta seyahat etmeden önce gideceğim yerlere dair detaylı çalışmalar yapmak benim için seyahatin en heyecan verici kısımlarından biri. Oldum olası yemeye içmeye düşkün bir insanım ama gastronomi alanında çalışmaya başladığımdan beri özellikle yurt dışı seyahatlerimde nerde ne yiyebilirim üzerine daha da odaklandım. Şehirde gezilecek turistik mekanlar belli ancak yeme içme yerleri için bu turistik  mekanların sıralandığı klasik seyahat sitelerinde yer alan öneriler yerine mümkünse o şehirde yaşayan  “yerel” insanların tavsiyelerine ulaşmaya çalışıyorum. Sizin için hazırladığım yerlisinden gezginlere Kopenhag yeme-içme önerileri listemin ayıntılarına geçelim!

Kopenhag
Kopenhag | Fotoğraf: Unsplash / Josefin

Son seyahatım Danimarka/Kopenhag’a oldu. Danimarka, Avrupa Birliği’nin en pahalı ülkelerinden biri. Hangi yeme içme blogunu okusam karşıma çıkan fiyatlar beni biraz ürkütüyordu. Planlama yaparken benimle birlikte seyahat edecek arkadaşımın bütçesini de düşünmeliyim derken yardım da seyahat arkadaşımdan geldi ve Kopenhag’da yaşayan bir tanıdığından harika bir yeme içme listesini ellerime bıraktı. Seyahatimizi çoğunlukla bu listeyi takip ederek tamamladık.

Kopenhag’da Yeme-İçme Önerileri

Hooked Konum

İlk akşam şehre biraz geç vardık. Çabucak bavullarımızı evimize bırakıp hemen, Kopenhag yeme-içme önerileri listemizin parlayan yıldızı  Hookedun Vesterbro’daki şubesine gittik. Hooked, bir deniz ürünleri barı. Menüsü çok kalabalık değil ama ıstakoz da var fish and chips de. Benim tercihim Hooked fish and chips, arkadaşımın tercihi ise poke bowl oldu. Yanına da burunda hafif tütsü, damakta portakal arolamaları bırakan, kolay içimli, keyifli bir bira olan Brus Draft birayı içtik. Fish and Chips klasik tarifin aksine panko (kuru ekmek kırıntısı) ile kaplanmıştı ve bu yüzden hiç yağ çekmemişti. Patates kızartması ise Hooked’un spesiyali, kendi imalatları olan hafif ekşimsi tatlı vinegar powder ile baharatlandırılmıştı. Poke bowl’daki tuna balığı ise ziyadesiyle tazeydi ve porsiyon boyutu gayet dourucuydu. Eğer hızlıca lezzetli deniz ürünleri yemek istiyorsanız Hooked gayet tatmin edici bir seçenek.

1656 Coctail Bar  Konum

İlk akşam ikinci durağımız, listemizde yer almayan ve tesadüfen bulduğumuz kokteyl bar 1656 Coctail Bar oldu. Hooked’tan çıkıp sokaklarda gezinirken gözümüze kalın perdelerle kapanmış bir vitrinin arkasındaki hareketlilik çarptı ve bu gizemli yere girmekten kendimizi alamadık. Sonradan yaptığım araştırma ile buranın ünlü 1656 Coctail Bar olduğunu öğrendim. İçeri adım atar atmaz barın atmosferi insanı adeta içine çekiyor.  Biz tercihimizi masa yerine bar kısmında oturmaktan yana kullandık.  Menüdeki tüm kokteyller 125 Danimarka Kronu idi. İlk kokteyllerimiz barmenin spesiyali olduğu için maalesef isimlerini veremiyorum ama ikinciler Chili Wow Wow  ve No Shrubs isimli kokteyllerdi. Acı yemeye toleransınız yoksa Chili Wow Wow’u denemenizi tavsiye etmem. 🙂 No Shrubs ise tatlı kokteyl severler için lezzetli bir seçenek.

Hallernes Smorrebrod Konum

Hallernes Smorrebord
Hallernes Smorrebord| Fotoğraf: Pınar Erken

İkinci gün hem Danimarka’nın ünlü açık sandvici olan Smorrebrod yemek hem de biraz turistik takılmak için Torvehallerne’ye gittik. Tercihimiz  Hallernes Smorrebrod oldu. Karidesli ve füme etli smorrebrod denedik ve ikisi de çok lezzetliydi. Yanında içtiğimiz fıçı bira da bizi hayat kırıklığına uğratmadı. Genel olarak Kopenhag’da her gittiğimiz restoran ve barın kendine ait en az bir çeşit fıçı bira ürettiğini gördük. Denediğimiz bütün biralar bizim hoşumuza gitti. Şişe bira yerine butik üretim olan fıçı biralarla ilerlemek çok daha keyifliydi.

Norrebro Bryghus   Konum

İkinci günün akşamı Kopenhag yeme-içme önerileri listemizin yıldızı bir bira evi ve restoran olan Norrebro Bryghus‘a gittik. Burası üst katı restoran alt katı bar olan bir brewery aslında. Satılan biraların üretildiği tankları ve üretim alanın restoranın içerinden görebiliyorsunuz. Biz önce üst katta yemek yedik ve daha sonra aşağıdaki bar kısmına geçtik. Yemekler porsiyon büyüklüklerine göre biraz pahalı ama aşağıda bulunan barın fiyatları daha uygun. Denediğimiz her biradan memnun kaldık. Alt katta bulunan barın ambiyansı çok güzeldi. Burası gerçekten seyahatimiz boyunca en keyif aldığımız duraklardan biri oldu.

Wulff & Konstali Konum

Üçüncü Günün kahvaltısını kaldığımız eve de yakın olan Wulff & Konstali‘de yaptık. Burası hem Danish Pastry’lerin hem de diğer kahvaltılık seçeneklerin tadına varabileceğiniz keyifli bir seçenek. Yine, fiyat performans oranı gayet yüksek seçeneklerden bir tanesi.

Falang Konum

Falang
Falang | Fotoğraf: Pınar Erkan

Günün ilerleyen saatlerinde seyahat arkadaşımın da ısrarıyla Kopenhag yeme-içme önerileri listemizdeki tek Asya restoranı olan Falang‘a gittik. Buraya her ne kadar gönülsüz gitmiş olsam da sonuç beni inanılmaz mutlu etti. Hem servis hem de yemekler çok güzeldi. Yemek tercihlerimiz Som Tam Thai, Spring Roll, Sebzeli Noodle, Panaeng ve Kimchi oldu. Yemeğin yanında Thai birası olan Chang sipariş ettim ama maalesef bira o kadar şekerli geldi ki bir yudum aldıktan sonra bırakmak zorunda kaldım.

Fermentoren Brewery Konum

Yemekten sonra yolumuzu Vesterbro’daki Fermentoren Brewery‘e çevirdik. Burası bölgenin bayağı popüler pub’larından bir tanesi. Öyle ki gittiğimiz bütün yerlerde kolayca yer bulurken burası ağzına kadar dolu olduğu için kapıda beklemek zorunda kaldık. İçerinin dekorasyonu bizi çok memnun etmedi dersek yalan olmaz. İçerisi bize, Kont Dracula’nın şatosundaymışız hissi verdi. 🙂 Masalar ve yerlerin çok temiz olmamasını da biraz rahatsız edici bulduk ancak bu aksiliklere rağmen içerideki müşteri kitlesi gayet kaliteliydi. Bunu lezzetli biralarına ve nispeten ucuz fiyatlarına bağladık. Dolayısıyla Vesterbro tarafına yolunuz düşerse burayı da mutlaka denemenizi tavsiye ederim.

Pompette Konum

Dördüncü günümüzde listemizin şarap tavsiyelerine eğildik. Şarap barı tavsiyelerinden biri olan Pompette ilk tercihimiz oldu. Pompette kendisini yarı şarap dükkanı yarı şarap barı olarak tanımlıyor. Çoğunlukla şişe olarak sattıkları doğal şarapların yanında birkaç çeşit şarabı kadeh olarak da servis ediyorlar. Tabii eğer arzu ederseniz şarabınızın yanında keyifli peynirleri ve şarküteri ürünleri de tatmanız mümkün.

Ved Stranden  Konum

Şarap konseptinde olan diğer keyifli dükkansa Ved Stranden. Burada pazartesi günleri tek menü şeklinde çıkan yemeklerin yanında kadeh ya da şişe şarap satın alma seçenekleri mevcut.

La Banchina Konum

Listemizde yer alan ama maalesef bizim gidemediğimiz enteresan bir seçenek: La Banchina! Bu restoran akılınıza gelebilecek her şey aslında; organik ürünler sunan kafe, şarap barı, restoran ve sauna… Evet yanlış okumadınız hem şarap barı hem de sauna. 🙂 Vaktiniz varsa mutlaka değerlendirilmesi gereken değişik bir deneyim olduğunu düşünüyorum.

Son olarak  kahvaltı için; Mirabelle, Ipsen og co, Sidecar diğer öğünler için Bevars, Bam Bam,Vækst listemizde yer alan ancak bizim gidemediğimiz yerlerden bazıları. Keyifli ve afiyetli seyahatler dilerim…

Kapak fotoğrafı: Unsplash / Anton Karatkevich

İlginizi çekebilir: Lisya Kalma’dan Kopenhag’da Ne Yapılır?