Bir Eylül sabahı tatil dönüşü bir gün kalmak için İzmir’deyiz. Hava çok sıcak değil, gayet hareket edilebilir yürünebilir derecelerde. Zaten maskelerle çok insan var sokakta. Sabah erken saatte kısa bir Kordon yürüyüşünün ardından önce Dostlar Fırını’nda kahvaltı yapıyoruz, sabah kahvesinin ardından da Arkas Sanat Merkezi’ne Ara Güler’in Merhaba İzmir isimli sergisine gidiyoruz. Hadi bizimle gelin!

Merhaba İzmir | Fotoğraf: Arkas Sanat Merkezi

Covid-19 önlemleri nedeniyle randevu alarak ziyaret edebiliyorsunuz sergiyi. Biz bunu kapıda öğrendiğimiz için yarım saat kadar bekleyerek içerideki kişi sayısının azalmasını bekledik ve öyle başladık gezmeye. Bence tüm önlemler oldukça yerinde, emek vererek uygulanıyor, tebrik etmek gerekli.

“İnsanlar bakarak, görerek, yaşayarak bir şeyler öğreniyor değil mi? Ben de baktım, gördüm, yaşadım, öğrendim işte. Bir de çektim. Haydi merhaba!” Arkas Sanat Merkezi’nden içeri girince kapıda Ara Güler’in bu güzel sözü karşılıyor bizi. Henüz fotoğrafları bile görmeden serginin temasını sanatçının kuvvetli kalemi sayesinde öğreniyoruz bir bakıma. Zaten Ara Güler’in hayatında en çok kullandığı kelimelerden biriymiş “Merhaba“. İzmir’de onunla selamlaşmak ise çok güzel. İzmir de bu kadar kapsamlı bir Ara Güler sergisine ilk kez ev sahipliği yapıyor.

Merhaba İzmir | Fotoğraf: Arkas Sanat Merkezi

Arkas Sanat Merkezi, Ara Güler Arşiv ve Araştırma Merkezi ve Ara Güler Müzesi iş birliği ile düzenlenen sergide Ara Güler’in hayatı, edebi çalışmaları aktarılıyor. Doğup büyüdüğü ve çok sevdiği İstanbul’a ait fotoğrafları, ulusal ve uluslararası önemli isimlerin portreleri de göreceksiniz, sakın şaşırmayın. Dali, Aragon,Picasso hep orada😊 Bu portre fotoğraflarına, Ara Güler’le dünyaya tanıtılan Afrodisyas, Nemrut ve Nuh’un Gemisi ile ilgili fotoğrafları da katılmış. Katman katman bir zaman tüneli adeta…

Sadece fotoğraflar değil, sanatçının kullandığı basın kartları, el yazıları, kameralar, negatifler, kaşeler onun eserlerinin yanında çalışma stilini de tanıtıyor bize. Hayatının edebiyatla ve fotoğraflarla karılmış birçok dönemini takip edebiliyoruz.

Merhaba İzmir | Fotoğraf: Arkas Sanat Merkezi

Ara Güler’in 50-60-70 ve 80’li yıllara ait bugüne kadar sergilenmemiş İzmir fotoğrafları ile Efes, Allianoi, Agora, Bergama gibi antik kentlerin aradan geçen yıllardaki değişimini gösteren siyah beyaz fotoğrafları da ilk kez bizlerle buluşuyor, iyi ki! 700’den fazla eseri görmek için 27 Aralık 2020 tarihine kadar zamanınız var. Randevu alarak ziyaret etmeyi ihmal etmeyin… Önce kısa bir sanal tur için Arkas Sanat Merkezi’nin hazırladığı videoyu izlemelisiniz…