Colmar bir masal kitabından fırlamış gibi rengarenk ahşap evleri, balkonlardan sarkan çiçekleri ve her köşebaşında duran bisikletleri ile ilk görüşte insanı büyülemeyi başaran şirin ve romantik bir şehir.

colmar 1

Fransa’nın Alsace diye adlandırılan bölgesi geçmişte Almanya ve Fransa arasında paylaşılamamış ve çok sonraları II. Dünya Savaşı sonrasında Fransa’ya dahil olmuş. İrili ufaklı birçok kasabanın bulunduğu ve içinden Ren nehrinin kollarının geçtiği bu bölgenin en güzel şehirlerinden biri ise kesinlikle Colmar. Şehre varmak için Basel Mulhouse havalimanına indikten sonra Fransa bölümü çıkışındaki otobüslere binerek St. Louis tren istasyonuna varıyorsunuz. Buradan Colmar’a giden trene bindikten 45 dakika sonra kendinizi bir masal kitabının içinde buluyorsunuz.

colmar 2

Nehir boyunca uzanan rengarenk evleriyle Petite Venise bölgesi şehrin en ünlü bölgelerinden biri. Burada, kanal gezisi yapmak, 1200’lü yıllarda inşa edilen şehrin en ünlü bölgelerinden biri olan St. Martin klisesini gezmek ve kaldırım taşı sokakların her iki yanında kurulmuş kafelerden birinde şarabınızı yudumlamak yapabileceklerinizin en keyiflileri.

colmar 3

Biz vardığımız gün, şaraplarımızı yudumlamak için, edindiğimiz bilgiler doğrultusunda Grand Rue caddesinde bulunan Brasserie Schwendi’yi tercih ettik. Bu bölgenin en ünlü lezzeti olan Tarte flambeeyi tattık. Bizim bildiğimiz ince hamur pizzaya benzeyen bu yemek, pide hamurunun üzerine soğan, krema ve tercihe göre farklı malzemeler eklenerek taş fırında pişiriliyor. Bunun dışında denenmesi gereken diğer bir lezzet ise Quiche Lorraine. Tabii bunların yanında üzüm bağlarıyla ünlü olan bu şehrin şarabını denememek olmaz. Ben beyaz şarap hayranı olarak Alsace bölgesinin en ünlü şarabı olarak nitelendirilen Riesling’i tavsiye ederim. Bunun dışında farklı aromalı Pinot Gris (Grand Crus) de deneyebileceğiniz içimi çok hafif ve lezzetli bir şarap. Bu arada, şayet şarap ve peynir ikilisini sevenlerdenseniz bu şarapların yanında, adını Alsace bölgesinin güneyindeki Munster köyünden alan, yumuşak ve biraz keskin kokulu Munster peynirini de denemenizi tavsiye ederim.

colmar 5

Tarte Flambee, Quiche Lorraine ve Munster salatası

Eguisheim

Colmar küçük bir şehir olduğundan çevreyi gezmeniz bir günden fazla sürmüyor. Bu nedenle biz ikinci günümüzde daha önceden yapmış olduğumuz araştırmalar doğrultusunda Colmar’ın çok yakınında başka bir kasaba olan Eguisheim’a gidiyoruz. Ancak ne yazık ki bu kasabaya toplu taşıma aracı olmadığından şehir merkezinden bindiğimiz otobüsün bizi indirdiği yerden yaklaşık 20 dakikalık bir yürüyüş sonrası Eguisheim’a varıyoruz.

colmar 6

Eguisheim; daire şeklinde sokaklar

Eguisheim çember şeklinde kurulmuş, sokakları iç içe geçmiş daireler şeklinde ilerleyen küçük sevimli bir kasaba. Kasabanın girişinden yürümeye başladığınızda bir 20 dakika içerisinde farketmeden kendinizi başlangıç noktasında buluyorsunuz. Çember şeklinde kurulmuş kasabanın merkezinde ise çok güzel bir meydan var. Bu meydan küçük küçük kafeleri ve köşede akordiyon çalan yaşlı bir adam manzarasıyla özenle çizilmiş bir tabloyu andırıyor. Fransa’nın en güzel kasabalarının ilk sıralarında yer alan bu güzel kasabaya hayran kalarak dönüşe geçiyoruz.

colmar 7

Eguisheim Meydanı

Riquewihr

Alsace şarap yolu üzerine daha görülecek bir sürü güzel kasaba var ancak bu kadar kısıtlı zaman içerisinde hepsini görmek maalesef mümkün olmuyor. Biz son günümüzde tercihimizi Riquewihr kasabasından yana kullanarak yola koyuluyoruz. Tren saatlerine bağlı kalmamak için taksiyle gitmeye karar veriyoruz ve yemyeşil üzüm bağlarının arasından yaptığımız 20 dakikalık keyifli bir yolculuk sonrasında Riquewihr’e varıyoruz.

colmar 8

colmar 10

Frederic Bartholdi tarafından yapılan özgürlük heykeli

Yolda Fransız heykeltraş Frederic Bartholdi’nin yapmış olduğu New York’taki özgürlük anıtının küçük bir modelini görüyoruz. Riquewihr, Eguisheim’a göre daha küçük bir kasaba. Girişte uzun bir yol sağlı sollu kafeler ve rengarenk evler var. Yine buradaki kafelerde oturup kahvemiz eşliğinde Bretzel’imizi (yöreye özgü bir çeşit kurabiye; tatlısı da tuzlusu da var) yerken Noel’de tekrar buraya gelme hayalini kuruyoruz. Hoşçakal Colmar!