Eşimle güzel bir lezzet turu yapmak istedik ve mutfağı UNESCO tarafından koruma altına alınmış Gaziantep’e gitmeye karar verdik. Antepli arkadaşlarımıza sorarak ve birkaç blog okuyarak gidilecek yerleri belirledik. Başta konakta mı kalsak diye düşündük ancak mevsimsel olarak rutubet sorunu olabileceğinden merkezde Novotel’de kalmayı tercih ettik. Bu sayede araba da kiralamadık ve her yere cüzi miktarda ücret ödeyerek taksi ile ulaşım sağladık. Cuma akşam yemekte Antep’te olacak şekilde iş çıkışı uçağımıza bindik ve Gaziantep yeme-içme rehberi lezzetli bir şekilde başladı!

Gaziantep’te Yeme-İçme

Hışvahan Konum

Hışvahan
Hışvahan | Fotoğraf: Şeyma Bilge

Hışvahan’ın akşam yemeği için harika bir ambiyansı vardı! İnsanlar fazla şıktı; benim uçaktan inmiş halim ortama pek uymadı ama yapacak bir şey yoktu. 🙂 Çıtır mantı, lahmacun, tadımlık tabak, karışık kebap tabağı ve eritme Antep peyniri istedik. Lezzetsiz bir şey yeme ihtimalinin olmadığını bilmek çok güzeldi. Peynire bayıldım, lahmacun zaten Antep’in her yerinde çok güzeldi bence; malzemesi bol, ince ve çıtırdı. İlerleyen dakikalarda çok güzel bir canlı müzik başladı. Güzel olan ortam daha da keyifli bir hal aldı ve akşamımızı keyifle tamamladık.

Hayad Restaurant Konum

Hayad Restaurant
Hayad Restaurant | Fotoğraf: Şeyma Bilge

Sabah kahvaltı tercihimizde açıkçası beyran gibi ağır şeyler içip güne başlamak istemedik çünkü gideceğimiz çok yer vardı. 🙂 Peynir, zeytin, yumurta, börek vs. derken nispeten hafif bir kahvaltı yaptık.

Hayad Restoran
Hayad Restoran | Fotoğraf: Şeyma Bilge

Antep’te evlerin avlusuna “hayad” denirmiş. Hava almaya çıkmak demezlermiş de, hayad aldım derlermiş, ne kadar güzel. Burada da biz hayad aldık gerçekten; ortam o kadar keyifli, her detay o kadar güzel düşünülmüştü ki bayıldık.

Üçler Lahmacun Konum

Üçler Lahmacun
Üçler Lahmacun | Fotoğraf: Şeyma Bilge

Bizim gibi yerli turistlerin pek bilmediği ama Gaziantep yerli halkının iyi bildiği ve çok sevdiği bir yer: Üçler! Hayad’a yürüme mesafesinde olunca, kahvaltı sonrası olsa da fırsatı kaçırmayıp soluğu burada aldık. Lahmacun ve dönerimizi yedik, sabah havalimanına giderken teslim almak için 50 adet lahmacun siparişimizi de verdik. İstanbul’da da birçok yerde lahmacunun güzelini yemiş bir insan olarak söylüyorum, böyle bir lahmacunu İstanbul’da yeme şansımız çok zayıf. İnanılmaz bir lezzet…. Döner de aynı şekilde, Bayramoğlu fanı olarak buranın dönerine de ba-yıl-dım!

Kebapçı Halil Usta  Konum

Kebapçı Halil Usta
Kebapçı Halil Usta | Fotoğraf: Şeyma Bilge

Müze sonrası yürüme mesafesinde olan ve küşlemesini mutlaka denememiz gereken Halil Usta’ya gittik. Lezzeti geri planda bırakıp işi ticarete dökmüşler gibi geldi bana. Çok kalabalık, her şey hazır, yemekler sipariş verince sonra servis ediliyor ama o anda yapılmıyor. Üçlü fiks bir menü belirlemişler, her yeni oturana hızlıca sayıp servis etmek istiyorlar gibi de geldi bana. Ama biz sadece küşleme, salata ve ayran aldık. Evet gerçekten lezzetli ama beklentiye girecek kadar değil. Halil Usta’nın yanından ayrılan Mehmet Usta bir yer açmış, orayı da denemek lazım, başarılı olduğunu duydum.

Koçak Baklava  Konum

Koçak Baklava
Koçak Baklava | Fotoğraf: Şeyma Bilge

Çarşıdan sonra İstanbul’a götüreceğimiz tatlı siparişlerimizi halledelim diye Koçak’a uğradık. Sipariş hazırlanırken ikram edilen baklavalardan tattık. Bu süper lezzeti buradan nasıl anlatayım ki, mutlaka denemeli!

Dolu dolu vakit geçirdikten sonra hem aldıklarımızı bırakmak hem biraz dinlenmek için otele uğradık. Akşam yemeğimiz için hazırlandık ve soluğu çok çok gitmek istediğim Bayazhan’da aldık.

Bayazhan Restaurant Konum

Bayazhan Restaurant
Bayazhan Restaurant | Fotoğraf: Şeyma Bilge

Burası  bir tütün tüccarı olan, Bayaz Ahmed Ağa tarafından Halepli bir mimar ve taş ustalarına yaptırılmış. I. Dünya Savaşı sonrası İngilizler, Antep’i işgal ettiklerinde Bayazhan’ı karargâh olarak kullanmışlar. Hanın bir bölümü ise eski yıllarda hapishane olarak kullanılmış. Gaziantep’te ilk sinema filmi de Bayazhan’ın büyük salonunda gösterilmiş.

Yani çok güzel bir tarihi var bu hanın. İçine girdiğinizde de tarihi çok net hissedebiliyorsunuz. Zaten tok gittiğimiz için yemek konusunda abartmak istemedik ve ortaya tadımlık şeyler söyledik: Antep cacık, patlıcan salata, mini içli köfte, ale nazik (orada ali nazik denmiyormuş), havuç baklava.

Yediklerimiz çok güzel olsa da insan ilişkisi olarak çok zayıf buldum. Garsonların ilgisizliği, servisin yavaşlığı, isteğimizi 2-3 kez dile getiriyor olmamız, bu güzelliğin içinde bizi biraz üzdü. Yine de kendimizce keyifli bir akşam geçirdik. Son yudumlarımızı dışarıda teneke varillerin içinde yakılmış ateşlerin başında aldıktan sonra Antep turumuzu tamamlamış olduk.

Instagram

Çok güzel yedik, peki Gaziantep’te başka neler yapalım derseniz…

Zeugma Müzesi       Konum

Zeugma Müzesi
Zeugma Müzesi | Fotoğraf: Şeyma Bilge

Yemeği biraz abarttıktan sonra hem biraz yürüyüş yapıp yer açalım hem de Zeugma Müzesi’ni müzeyi görelim istedik. 24 TL giriş ücreti sonrasında isteğe bağlı olarak 5 TL’ye de 3D görselli, çok güzel bir video anlatımı vardı. Roma dönemini, mozaiklerin anlamlarını, çingene kızını çok güzel anlatıyordu. Bu bilgileri aldıktan sonra gezince her şey daha anlamlı oldu.

Bakırcılar Çarşısı Konum

Bakırcılar Çarşısı
Bakırcılar Çarşısı | Fotoğraf: Şeyma Bilge

Bu kadar yemenin üstüne akşam midelerimizde yer açmak için biraz yürümek lazımdı tabii. 🙂 Taksi ile Bakırcılar Çarşısına geldik, ince sokaklarında gezdik. Kapalı çarşıya çok benzettim ben. Tahmis Kahvesi’ne gitme planımız vardı ancak yer yoktu. Biz de çarşının içinde mağaralara yapılmış kafelerden birine oturduk. Elimiz boş çıkmayalım bu çarşıdan dedik ve gözümüze kestirdiğimiz bir esnaftan, çok güzel bir alışveriş yaptık; kuru patlıcan, kuru biber, sade yağ, pul biber, antep fıstığı (gerçekten çok iyi) aldık.

Her şeyiyle çok keyifli, çok doyurucu bir şehirdi. Tarihine hayran kaldım. İnsanı sıcak ve turiste çok alışık. Buraya, bu lezzet turunu yaşamaya bence fırsat buldukça, diyetlerimiz elverdikçe gelinmeli.