Hava mis gibi, güneş yüzümüzü aydınlatıyor, içimiz ısınırken neden kaçmayalım diyoruz kendi kendimize. Böyle bir günde kendimize yakın bir kaçış noktası seçiyor, Bursa üzerinden İznik’e geçip Askania’yı keşfetmeye karar veriyoruz. İyi ki de öyle diyoruz çünkü burası huzur bulmak için birebir!

Bursa, her zaman yakın kaçışlar için iyi bir seçenek olmuştur. Özellikle köprü yapıldıktan sonra yol öyle kısaldı ki, İstanbul içerisinde bir yakadan diğerine geçmek için geçirdiğimiz sürelerde artık Bursa’ya varır hale geldik. İznik ise Orhangazi Köprüsü’ne yakınlığıyla bize daha da hızlı varabildiğimiz ufak bir tatil vadediyor ancak bizim gibi keşif delisiyseniz önce Bursa’da bir yemek yemek gerek düşüncesiyle İznik huzurunu akşamüstü saatlerine bırakmanız olası.

IMG-4021

Bursa’da Ne Yenir?

Bursa’ya doğru giderken yemek için aklımızda birkaç yer var. Birincisi özellikle sunumlarına tutulduğum, neredeyse her gün sosyal medyada karşıma çıkan Zennup, diğeri ise ete doyma garantisi veren, “yemek için seyahat ettiren dükkan” sloganıyla ortaya çıkan Kayhan Köftecisi! Son karar Kayhan Köftecisi oluyor ve öğlen saatlerinde çılgın bir yemek serüveninin içinde buluyoruz kendimizi. Masaya bir bir gelen salatalar, pideler, közlenmiş biberler, köfteler epey lezzetli. Zaten Kayhan Köftecisi’ni daha önce araştırdığımızda özellikle pletskavitsa ve Balkan usulü cevabcici gibi et çeşitlerinin yapıldığını görmüştük, ancak şimdi aklımızda bambaşka bir şey var: tereyağında göz önünde pişen, üzerine taze kekik eklenen ve pideleriyle de enfes bir görüntüye sahip Atomun Çekirdeği! Gerçekten enfes bir lezzet ve mekanın sloganını ne denli hak ettiğinin de bir göstergesi gibi çünkü gerçekten sırf bunu tatmak için İstanbul’dan kalkıp Bursa’ya gelinir mi, bence koşarak gelinir 🙂

Kayhan Köftecisi Konum

Zennup Konum

Kayhan Köftecisi Adres: Çamlıca Mah., Lefkoşe Cad., Eker Meydanı, 16110 Nilüfer/Bursa

kayhankoftecisi.com/

Misi Köyü, Bursa Konum

Kayhan Köftecisi’nden çıkıp da biz ne yedik böyle diye birbirimize mutlulukla bakarken, İznik’e dönmeden önce Misi Köyü’nü görüp burada birer kahve içelim diyoruz. Misi, Bursa’nın Nilüfer ilçesine bağlı minik bir köy. Köy Cumalıkızık’ı andırıyor ama ona kıyasla daha az popüler ve daha küçük. Bursa’dan 12 km uzaklıktaki köyün tam ortasından bir de dere geçiyor. Burada mimari açıdan rengarenk evlerin arasında gezmek, köy halkından duyabileceğimiz “hoşgeldiniz”ler çok güzel. Hele buranın havası ve dere kenarında, güneş altında içilen kahve gerçekten keyifli ama artık burayı da ardımızda bırakıp İznik’e gitme vakti.

IMG-4018

İznik  Konum

Adını İznik Gölü’nden alan İznik, yoluna girdiğimiz andan itibaren etrafımızı saran ağaçları, bir yandan ufak ufak görünen göl manzaralarıyla zaten güzel zaman geçireceğimizin ipuçlarını bize veriyordu fakat asıl Askania’ya vardığımızda huzuru sonuna kadar hissettik. İçerisinde bulunan hayvanat bahçesi, bungolovlar, gölün tam kenarına dizilmiş masalar ve yeşil alan öyle güzeldi ki, son zamanlarda bu kadar huzurlu hissettiğim olmamıştı diyebilirim.

IMG-4019
İznik-Bursa: Yakın Kaçış Rotalarında Bu Hafta

Askania, İznik Gölü’nün hemen yanına kurulmuş bir otel ve tesis. Kişi başı 30 TL’ye dışarıdan gelip açık büfe kahvaltısını da deneyebilirsiniz, bizim gibi göl manzaralı bir oda tutup balkonda manzaraya karşı saatlerce oturup keyif de yapabilirsiniz. Her şekilde sabah çılgın kalabalık gelmeden açık büfe sırasına girmeksizin erkenden kahvaltınızı yapın derim, biz öyle yaptık. Erkenden kalkıp kahvaltıdaki sıcacık pişilerin peşinden gittik. Otelle ilgili yorumlarda kahvaltının yetersiz oluşundan bahsediliyordu ama bana gayet güzel geldi. En azından aşırı çeşitle şişirilmiş lezzetsiz yiyecekler değil: her biri gayet lezzetli peynir, pişi gibi seçeneklerin bulunduğu bir kahvaltı yapabilmeniz mümkün burada. Kahvaltı sonrasında ise minik bungalov odaların olduğu kısımdaki hamaklarda dinlenip kahveniz eşliğinde gölü seyredin derim.

Mutlaka yolunuz düşsün Askania’ya, pişman olmazsınız! 🙂

Askania Otel                                                                                         Konum

Askania Otel Adres: Keramet Mah., İznik Orhangazi Yolu 18.km, 16800 Orhangazi/Bursa

iznikaskania.com/

İlginizi çekebilir: Buket Demirbaş’tan “Bursa’ya Hafta Sonu Kaçamağı: Cumalıkızık”