Kaş’ta yamaç paraşütü yapmak isteyen, nasıl bir yolculuktur merak eden, korkan ve bu korkuyu yenmek isteyen herkes… Bu yazı sizler için yazılmıştır.

Kaş’ta Yamaç Paraşütü Deneyimi!

Doğum günümde kendime bir hediye vermek istemiştim. Uzun yıllardır istediğim ama cesaret edip uygulayamadığım planlarımdan biriydi yamaç paraşütü. Sonunda doğum günümde kendi kendime dedim ki zincirlerimizden başka kaybedecek bir şeyimiz yok 🙂

viski tütün

Kararımı verdikten sonra yamaç paraşütü nerede yapılır diye internetten biraz araştırma yaptım. Araştırmalarım sonucunda ilk deneyimim için yüksekliği nispeten daha az olan Kaş’ı tercih ettim. Ayrıca yamaç paraşütü yaptıktan sonra Kaş’ta tatilimi geçirme fikri de beni bu tercihe itti diyebilirim!

İlginizi çekebilir: Selin Tavaşi’den “Kaş Rehberi: Kusursuzluğu Keşfetmek İçin Geldik”

Yamaş Paraşütü Kaş

Kaş’ta yamaç paraşütü nerede yapılıyor?

Kaş’ta yamaç paraşütü Asas dağının eteklerinde yer alan 650 mt yükseklikteki pistten yapılıyor. 650 metre bu işi ilk defa yapacak kişiler için oldukça ideal. Uçuş da dolayısıyla 20-25 dakika arasında sürüyor.

Gelelim benim macerama…

650 metre yükseklikteki piste ilk çıktığımda kalbim sanki yerinden çıkacakmış gibi atmaya başladı 🙂 Bütün Kaş’ı , Çukurbağ Yarımadası’nı tepeden minyatürler gibi görmek heyecanıma heyecan kattı.

Yamaç Paraşütü Kaş

Tam heyecanım doruktayken eğitmenim beni sakinleştirdi, oldukça kısa yamaç paraşütü eğitimini verdi. Eğitmen paylaşımları yapıldıktan sonra benim eğitmenim bana o uçuruma doğru koşmam gerektiğini söylediğinde ise kendi kendime ben bu işi yapamayacağım herhalde dedim. Sonra bir uçuruma baktım bir de arka tarafta duran arabaya… Ve ben uçurumu seçtim 🙂

İnsan ruhu özgürlüğü seviyor…

Paraşüt aparatları vücuduma bağlandıktan sonra son duyduğum şeyler “Güzel bir rüzgar gelince başlıyoruz… Haydi…” Sonra koşmaya başladım.

Ne olduğunu bile anlamadan gökyüzüne doğru havandık. Gerçekten kuşlar gibi özgür olmak nedir o an tüm hücrelerimde hissettim. 10 saniye önceki gerginlik ve korkumdan eser kalmadı.

Sonraki 20 dakika boyunca gökyüzünde uçarak gezindiğinizi hayal edin. Uzun zamandır vücudumda biriktirdiğim stresten kurtulduğumu ve doğa ile gerçekten bir olduğumu hissettim.

Yamaç Paraşütü Kaş

Çok meraklı bir insan olduğum için sürekli eğilip herşeyi inceleme ve fotoğraf çekmeye çalışma eğilimi içine girdim. Dolayısıyla zaten hassas olduğum ve eğilirken mideme yaptığım baskıdan dolayı yukarıda kısa süreli bir mide bulantısı yaşadım. Sizin de benzer problemleriniz varsa uçuştan yarım saat önce mutlaka ilaç olmanızı öneririm. Eğitmenin sakinliği ve durumu çok iyi idare etmesi sonucunda midemi rahatlattım ve uçuşun keyfini çıkarmaya devam ettim.

Kaş Limanı’na iniş de uçuş gibi çok kolay oldu. Tek yapmanız gereken eğitmen söylediğinde ayağa kalkıp birkaç adım atmak. Fakat yere indikten sonra bile kendinizi 1 gün boyunca uçuyor gibi hissetmeniz muhtemel 🙂

Bu deneyim sizi hayatın tüm stresinden ve karmaşasından soyutlayacak ve hücrelerinizi yeniden yaşam ışığı ile dolduracak bir deneyim. Herkese herkese şiddetle tavsiye ederim.

Bu arada yamaç paraşütü fiyatları Kaş’ta 350 TL civarında. Ölüdeniz yamaç paraşütü fiyatları da 300-350 TL arasında değişiyor. Detaylı fiyat bilgisine buradan ulaşabilirsiniz.