İzmirli olup Sakız’a gitmek için bunca yıl beklemekle kendime ayıp etmişim!

Burnumun dibinde olup da gitmeye bir türlü fırsat bulamadığım yerdi Sakız Adası. “Çeşme’nin aynısıdır, ne kadar farklı olabilir ki!”, “Hep gideriz!” ve bunun gibi türlü bahanelerle erteleyip durmuştum. Meğer kendime haksızlık etmişim, böylesine güzel bir adayı görmek için İstanbul’dan yorucu bir yolculuğa kalkışmaya sonuna kadar değermiş.

Sabah 9’da Çeşme’den kalkan vapurla 45 dakika süren yolculuğun ardından Sakız’a varıyoruz. Çeşme’nin lodosu malum, açık havada vapur keyfi pek de mümkün görünmüyor. Bütün ulaşım firmaları yolculuğa aynı saatte başladığı için, gümrükte uzun sıralar beklemeye hazır olmalısınız; fakat inanın buna değiyor. Adaya ulaşmadan önce yanınıza yeterli miktarda Euro aldığınızdan emin olun, bankalar kriz nedeniyle provizyon vermediğinden, birçok restoran ve mağaza kredi kartı kabul edemiyor.

Sakız’a vardığımızda öncelikle otelimize yerleşiyoruz. Biz, limanın tam tersi yönünde deniz kıyısını takip ederek ulaşabileceğiniz Kyma Otel’i tercih ettik. Eski ve tarihi bir binası ve birazcık kasvetli bulunabilecek odaları dışında, denize bakan balkonlar, otel sahiplerinin güler yüzlü ve yardımsever yaklaşımı bizi tatmin eden noktalar. Oteli Yunan bir beyefendi ve Karşıyakalı bir Türk hanım tarafından işletiliyor. Bu yüzden binaya adımınızı attığınız anda sizi taze demlenmiş çayla karşılarlarsa şaşırmayın.

Yaz sezonu için mutlaka önceden kiralık araba rezervasyonu yaptırarak gitmenizi öneririm. Bu konuda otelden de destek alabilirsiniz, yakındaki car rental size elinden gelen yardımı yapıyor, ancak sezon yoğunluğunu göz önünde bulundurunca 8-9 saat yerine, 4-5 saat için bir günlük kira parası ödemek zorunda kalabiliyorsunuz. Günlük araba kira bedeli ise hemen hemen her yerde aynı, 35 Euro. Rota olarak da yine otel lobisinden beklentilerinize göre güzel öneriler alabilirsiniz.

İlk gün, otele yerleşip kiralık araba için randevulaştıktan sonra, koşarak hediyelik dükkanına gittik. Sakız’da dükkanlar 2 sularında kapanıyor, bu sebeple son güne sıkıştırmak istemedik. Sakız likörü ve reçine şarabını şiddetle tavsiye ediyorum; özellikle bu hafif ekşimsi şarap yalnızca Sakız Adası’nda bulunabiliyor. Bunun dışında limon çiçeği reçeli, fıstık reçeli ve sakız macunu önerilerim arasında.

Komi Plajı Sakız Adası

Alışverişimizi tamamladıktan sonra aracımızla Komi’ye geçiyoruz. Komi, denize girmek için ideal, üstünde birkaç restoranı bulunan tertemiz bir koy. Biz vaktimizi Karavella restoranda geçirdik. Yunan salatası, kalamar tava, sardalya ızgara ve Fresh Chios Beer. 2 günlük tatilde yediğim en güzel yemeklerdi diyebilirim. Özellikle bu “ale” bira, hayranı olduğum birçok Belçika ve Alman birasını arkada bıraktı.

Komi Plajı

Yemekten sonra restoranın önündeki şezlonglarda dinlendik ve kendimizi masmavi güzel denize bıraktık. Komi’den Pirgi’ye geçtik. Pirgi’de kilim desenli taş evleri görebilir, daracık sokaklarda kaybolabilir, frappenizi yudumlayarak mola verebilirsiniz.

Pirgi Sokakları

Akşam yemeği için balıkçı halinde, adını anımsayamadığım bir restorana gittik. Ancak fava ve ızgara ahtapotta, Türkiye’de yediklerinizin tadını ararsanız mutsuz olabilirsiniz, benden söylemesi.

Mandalina Sakız Koktelyi

Yemeğin ardından sahildeki barlardan birine oturduk. Metropol isimli mekanda şu ana kadar tattığım en güzel kokteyllerden birini içtim: Mandarin Fusion (mandalina suyu, vodka, sakız macunu, lime)

nea moni sakız adası

Ertesi gün yollarda kaybolduk. Adadaki tabelalar malesef oldukça kafa karıştıran cinsten, bu sebeple oldukça zaman kaybettik. Yine de kutsal olduğuna inanılan Nea Moni’yi ziyaret ettik ve ardından çok eski bir yerleşim birimi olan, taş evlerin bulunduğu Anavatos’a geldik. Oradan limana doğru geri dönüş yoluna çıktık ve Limanos’ta Papamihalakis restoranda öğle yemeği yedik. Yine yeniden, lezzetli barbun ve sardalyaya doyamadığımızı söylemem lazım. Unutmadan, Sakız’a özgü olan kızarmış Mastelo peynirini denemeden sakın dönmeyin!

anavatos sakız adası

Bir Egeli olarak, komşuya aşık olduğumu söylemem gerek!

SİZ NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ? YORUM YAZIN

MAGGER NEWSLETTER'A ÜYE OLUN

MAGGERLARDAN GÜNCEL YORUMLAR
x

Newsletter'a üye olmadınız mı?