Fred Perry ile keyifli, sanat dolu bir hafta sonu geçirdim. Neler yaptım gelin anlatayım…

İlk turumuz İstanbul Modern’di; Mehmet Güleryüz’ün “Ressam ve Resim” ve “Geçmiş ve Gelecek” sergilerini gezmek için Tophane-Karaköy yollarına koyulduk.

Not: #heranfredperry yolculuğumun her dakikasında yanımda olan arkadaşım Begüm Irmak’a çok teşekkürler :*

Naif Karaköy

Tophane taraflarına gelmişken, her gün hızla gelişen Karaköy’ü ziyaret etmeden ve buralarda kahvaltı etmeden olmazdı. Sonunda Naif’e oturduk. Naif, Karaköy’ün Tophane tarafında kalan sempatik bir café/restoran. Günün her saatinde lezzetli yemek yiyebileceğiniz Naif’in kahvaltı menüsü çok geniş. Ortaya kahvaltı salatası (yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz), yumurtalı ekmek ve menemen söyledik. Hepsi birbirinden lezzetliydi. Yumurtalı ekmeği, Dustin Hoffman’ın Kramer vs Kramer filmini izleyenler daha da çok sever; ben o filmi izlediğimden beri hangi menüde “Yumurtalı Ekmek” görsem sipariş ederim. :)

İstanbul Modern

Geçmiş ve Gelecek - Haluk Akakçe

Naif sonrası Tophane yürüyüşünden sonra İstanbul Modern’e vardık. İlk durağımız “Geçmiş ve Gelecek” adlı koleksiyon sergisiydi. “Geçmiş ve Gelecek”te, Türkiye’deki çağdaş sanatın kronolojik yolcuğuna tanık oluyoruz. Sergide kültürel zenginliğimize ışık tutan Haluk Akakçe’den Erol Akyavaş’a Canan Tolon’dan Burhan Doğançay’a 136 sanatçının 180 çalışmasını görebiliyorsunuz. Farklı zaman dilimlerinde farklı sanatçıların aynı mekan içerisinde etkileşimlerine şahit olmak açısından “Geçmiş ve Gelecek” koleksiyonunu kesinlikle ziyaret etmelisiniz.

Ressam ve Sergi

“Geçmiş ve Gelecek”i gezdikten sonra sıra “Ressam ve Resim”e geldi. Uzun zamandır gitmek istediğim sergideydim! 9 Ocak’ta başlayan 28 Haziran’a kadar devam edecek olan sergi, Mehmet Güleryüz’ün 1960’lı yıllardan 2010’lu yıllara uzanan kariyerinin bir dökümü niteliğinde. Eleştirel tarzı ile 50 senedir kendisine ayrıcalıklı bir yer edinen Güleryüz’ün eserlerinin merkezinde her zaman insan var. Sanatçı, kendi tarzıyla yarattığı insan figürleriyle aile sevgisi, kadın-erkek ilişkileri vb konu alan birçok çalışmayla bizi çevreleyen sosyo-kültürel durumları anlatıyor. Havaların da güzelleşmesiyle rotanızı Tophane civarlarına çevirip İstanbul Modern’deki bu özel sergiyi ziyaret etmelisiniz.

İstanbul Modern Cafe

Sergi turumuzu bitirdikten sonra kahve molası için  İstanbul’daki en sevdiğim, İstanbul’u gerçek anlamda “yaşadığım” mekan olan İstanbul Modern Café’ye oturduk. Kahvelerimiz eşliğinde İstanbul’u seyretmek bize çok iyi geldi. Bana kalsa saatlerce, hatta günlerce orada oturabilirdim!

Vesaire, Teşvikiye

Vesaire

Cumartesi günümüz bu sefer Teşvikiye sokaklarında başladı. Son zamanlarda favori mekanlarım arasına giren Gradma’ya tatlı kaçamağı için uğradıktan sonra İstanbul’un en zevkli butik çiçekçisi Vesarie’de buldum kendimi. Tasarım çiçek seviyorsanız, uğrayabileceğiniz en başarılı adreslerden biri Vesaire. Gittiğiniz zaman kurucusu Ayça Girgin’e de benden selam söyleyin :)

Galatasaray Ara Sokakları, Corinne Restaurant

Lisya Kalma

Teşvikiye’den sonra Robert Montgomery sergisini gezmek amacıyla Galatasaray yollarına koyulduk. Galatasaray Hamamı’nın yer aldığı cadde Turnacıbaşı Sokak’ta bulunan İstanbul’74’e uğramadan ara sokaklarda gezdik, grafitilere hayran kaldık; sonrası öğle yemeği için bohem ruhuna bayıldığım Corinne Hotel‘in cafésinde leziz bir somon carpaccio yedik.

Corinne

Biliyorum çok klasik! Ama Corinne böyle bir zemine sahip olunca, kendimi böyle bir resim çekmekten alıkoyamadım :)

Robert Montgomery Sergisi

Robert Montgomery

Galatasaray turumuzu tamamlayınca 19 Mart’ta İstanbul’74’te başlayan Robert Montgomery sergisine gittik. Çağdaş metin sanatına şiirsel bir yorum ile yaklaşam Robert Montgomery’nin tüm eserlerinin hayranıyım diyebilirim. Neon ışıklar sanatını daha da farklı bir boyutan getiren sanatçının eserlerine billboard’larda, güneş enerjisiyle çalışan ışık yerleştirmelerinde rastlayabiliyoruz. Montogmery’in, eserlerini sergilemek için galerilerden daha çok farklı ve dış cepheleri kullanması kendisini ayrıcalıklı kılıyor. 24 Nisan’a kadar (iki gün kaldı!) Turnacıbaşı Sok. No: 9’da yer alan İstanbul’74’te olan Montgomery eserleri daha sonrasında Ankara’da CerModern’de sergilenecek. Fikrimce günümüz çağdaş sanatının en heyecan verici isimlerinden biri olan Robert Montgomery’nin Türkiye’deki ilk kişisel sergisini kaçırmayın, 23 Nisan’ın tatil olmasını fırsat bilerek yolunuzu Galatasaray’a çevirin!

Kütüphane

Pazar gününün yağmurlu olması nedeniyle evim gibi kapalı mekanlarda vakit geçirmeyi tercih ettim :) Sabah gündüz vakti, Arnavutköy’ün en popüler mekanlarından ANY’de kahvaltı ettikten sonra eve gelip, kitapların arasında keyifli ve huzurlu bir gün geçirdim.

Fred Perry

Bu hafta sonu şunu fark ettim: Nişantaşı’nda, Karaköy’de, Galatasaray’da, evimde, sanat gezerken, kahve molasında, öğle yemeğinde, Fred Perry her konsepte uyacak, her zaman yanımızda olacak bir marka! O yüzden hashtag’imiz: #heranfredperry! Herkese sevgiler!

SİZ NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ? YORUM YAZIN

x

Newsletter'a üye olmadınız mı?